۷ نکته برای ادامه کار در هنگام رکود اقتصادی با کورونا ویروس

شیوع کرونا ویروس  که به سرعت در حال تشدید  است ، شغل های زیادی را به خطر می اندازد ، در حالی که بسیاری مجبور به عقب نشینی یا خانه نشینی کامل در تلاش برای خنثی کردن این گسترش هستند. در ۲۳ مارس ، طبق تحلیل های زمان واقعی سایت برنامه ریزی Homebase ، در مقایسه با تاریخ مشابه در ژانویه ، ۴۰٪ مشاغل ایالات متحده تعطیل شدند. و صاحبان مشاغل امیدوار نیستند. براساس گزارش جدید (NFIB) که دوشنبه منتشر شد ، بیش از سه چهارم (۷۶٪) مشاغل کوچک می گویند که آنها تحت تأثیر بحران بهداشت عمومی – از ۲۳٪ نسبت به ۱۰ روز پیش – قرار گرفته اند. .

اما به گفته کارشناس مدیریت ریسک نیکلاس بحر ، از آنجا که مشاغل منتظر شفافیت بیشتری در مورد ماندگاری بسته شدن انبوه هستند دولت های محلی و ملی برای حمایت از آنها چه کاری انجام خواهند داد ، تعدادی کار وجود دارد که مشاغل اکنون می توانند برای آماده سازی خود برای بازگشایی دوباره انجام دهند. .

نیکلاس بحر ، رهبر جهانی تمرین در زمینه مدیریت ریسک و  مشاوره ، ۳۵ سال را صرف کمک به مشاغل جهت یابی در خطرات ژئوپلیتیکی ، آب و هوایی و ترورها از جمله ۱۱ سپتامبر نموده است و گفت: “اکنون زمان تبدیل ریسک به فرصتی است.” وی برای این کار هفت مرحله را تشریح کرد.

۷ مرحله برای مشاغل:

۱- مراقب مردم  باشید – ارتباطات “قوی و مکرر” با کارمندان برقرار کنید تا درک کنید که چگونه آنها توسط ویروس تحت تأثیر قرار می گیرند و در مورد امکان اطمینان از نحوه برنامه ریزی برای حمایت از آنها ، در صورت امکان اطمینان دهید.

۲ – ایجاد یک سیستم حاکمیتی – ایجاد یک سیستم حاکمیتی برای تصمیم گیری ، با تمرکز بیشتر بر روی داده ها و نه بر احساسات. این ممکن است شامل سه سطح باشد: فوری ، یعنی مردم و تجارت روزانه. میان مدت ، مانند پول نقد و اخراج احتمالی؛ و طولانی مدت ، مانند احتمال تأثیر عمده اقتصادی.

۳- ارزیابی ریسک را انجام دهید – حتی اگر ارزیابی ریسک موجود نیز داشته باشید ، ممکن است دیگر مناسب نباشد. یک مورد جدید را با تمرکز بر اقدامات بهداشتی و ایمنی لازم برای محافظت از انسان ، امور مالی ، فناوری و عملیات در حین شیوع بیماری تنظیم کنید.

۴- ارتباطات خارجی را جلو ببرید – نیکلاس بحر تاکید می کند: “در طول بحران ، بزرگترین کالای شما اعتماد است.” وقت بگذارید تا به کلیه مشتریان ، ذینفعان و عموم مردم اطمینان دهید که شما اقدامات مقابله ای را برای مقابله با شیوع بیماری – و حتی مشارکت در یک قطعنامه انجام می دهید. رسانه های اجتماعی می توانند یک بستر عالی برای این امر و همچنین وسیله ای برای جذب ایده های مشتریان باشند.

۵- زنجیره های تأمین را ارزیابی کنید – بفهمید که آیا مشتریان هنوز مشتری هستند و آنچه اکنون از طرف شما نیاز دارند. سپس با تهیه کنندگان در مورد آنچه می توانند به شما پیشنهاد دهند صحبت کنید ، با احتیاط که ممکن است بیش از حد قول بدهند. اگر پول نقد تنگ است ، به یاد داشته باشید که همه چیز به صورت نقدی نباید انجام شود: خلاق شوید و به این فکر کنید که چگونه می توانید با محصولات و خدمات دیگر معامله کنید.

۶- خطرات عملیاتی را مرور کنید – کلیه جوانب عملیاتی کسب و کار شما ، مانند آشپزخانه ها یا کارخانه ها را ارزیابی کنید و یک چک لیست قبل از شروع ایجاد کنید تا اطمینان حاصل کنید که به محض اجازه چشم انداز  اقتصادی آماده رفتن هستید.

۷- از خرابی به طور مؤثر استفاده کنید – از هر اوقات فراغت بیشترین استفاده را بکنید تا به فکر توسعه خدمات و رویه های جدیدی باشید که قبلاً برای آنها وقت نداشته اید. کارکنان خود را گالوانیزه کرده و با درگیر کردن آنها در این فرایند ، به آنها کمک کنید که احساس تولید و ارزش کنند.

توصیه های نیکلاس بحر آینه ای از سایر متخصصان مدیریت است. جردن اشتراوس گفت صاحبان مشاغل باید هر روز مدتی را صرف جستجوی فرصت های جدید کنند. در همین حال ، گرگ میلانو ، مدیرعامل مشاور استراتژی شرکت های Fortuna Advisors ، گفت: استراتژی بازیابی می تواند به سه مرحله اساسی تقسیم شود: زنده ماندن ، بهبود و استفاده از فرصت.

به گفته میلان ، تجارت ها ابتدا باید با در نظر گرفتن چگونگی بازپرداخت بالقوه برای بازبینی امور ، با مسائل مربوط به جریان نقدینگی  سر و کار داشته باشند. قدم بعدی فکر کردن در مورد زمینه های ممکن برای پیشرفت مانند نوسازی فناوری است. سرانجام ، برای کسانی که کمتر تحت تأثیر قرار می گیرند ، اکنون می تواند زمان استفاده از فرصت های شغلی جدید باشد.

یک محیط تجاری جدید

اگرچه توصیه های نیکلاس  بحر برای کمک به پس از وقوع یک بحران طراحی شده است ، وی گفت که می تواند به محض گذر از شیوع این بیماری به صاحبان مشاغل کمک کند تا آنچه را که قرار است یک منظره جدید باشد انتخاب کنند. وی گفت که این تغییر احتمالاً از چهار طریق انجام خواهد شد. در مرحله اول ، مشاغل بیشتری از راه دور فعالیت خود را آغاز می کنند ، زیرا کار از خانه قابل دوام تر می شود. این امر توسط نکته دوم بحر ، تقویت سریع فناوری ، امکان پذیر خواهد بود. ثالثاً ، برای جهانی شدن نیاز به تجدید نظر در زنجیره های تأمین مجدد در شوک های جهانی است. و بالاخره ، با تمرکز روی برنامه ریزی های بلند مدت ، تجارت ها به طور کلی باید قوی تر شوند.

در حالی که چشم انداز نزدیک مدت مشاغل همچنان نامشخص به نظر می رسد ، با توجه به اینکه نیکلاس بحر آن را به یک تونل تاریک تشبیه می کند ، او به یک یادداشت نهایی خوش بینانه برخورد کرد: “آنچه برای ما مهم است به خاطر بسپاریم که از تونل خارج می شویم ، خواهیم بود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *