۵ پیش بینی برای فناوری کسب و کار در سال ۲۰۲۳
سرعت پیشرفت فناوری ما خیره کننده است، بدون هیچ نشانه ای از کند شدن. در حالی که غرق شدن در اخبار مربوط به “چیز بزرگ بعدی” آسان است، از خود راضی نباشید. فناوری همچنان به پیشرفت و هدایت نوآوری های تجاری ادامه می دهد.
DevOps بر بحث های توسعه تسلط خواهد داشت
نیاز به امنیت بیشتر داده ها، مقیاس پذیری زیرساخت، و دسترسی سازمانی از راه دور و منطقه ای به پذیرش خدمات ابری ادامه خواهد داد. مهاجرت به ابر موجب صرفه جویی در هزینه می شود و پذیرش جدیدترین فناوری ها را آسان تر می کند. مفهوم میزبانی محلی برنامه های کاربردی تجاری و منابع محاسباتی منسوخ شده است. سازمانهای بیشتری برای اجرای فناوری خود به خدمات ابری متکی هستند.
این وابستگی تنها با ابزارهای اضافی مبتنی بر ابر، مانند هوش مصنوعی (AI) (در ادامه در مورد آن بیشتر خواهد شد) و یادگیری ماشین (ML) رشد خواهد کرد. ابر دیگر یک گزینه نیست، بلکه موضوع مرتبط ماندن و رقابتی بودن است.
در حالی که فناوری ابری بسیار قدرتمند است، همچنین بسیار پیچیده است. این نیاز به مهندسین با مجموعه مهارت های خاص و ابزارهای تخصصی برای استفاده موثر دارد. مهندسان DevOps این شکاف مهم را پر می کنند.
DevOps یک تغییر در ذهنیت توسعه سنتی است که کار و فرآیندهای تیم های توسعه و عملیات را یکپارچه می کند. از طرف توسعه دهندگان، این منجر به CI/CD (ادغام پیوسته و تحویل مداوم) می شود که جایگزین فرآیندهای توسعه استاندارد می شود.
برای کسب و کار، این به این معنی است؛ تحویل سریع تر، امنیت بالاتر و مقیاس پذیری بیشتر.
انتظار داشته باشید که در محل کار، تکنولوژی همه جانبه رانندگی با واقعیت مجازی را ببینید
در حالی که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده هر دو هیجان انگیز هستند، VR حداقل در حال حاضر از AR در محل کار پیشی خواهد گرفت. واقعیت مجازی با دستگاههای مقرونبهصرفه مانند Meta Quest 2 موجی را هدایت کرده است. شرکتهای نوآور قبلاً آزمایش راههایی را برای به کارگیری این فناوری آغاز کردهاند و پایه و اساس برنامههای کاربردی آینده را گذاشتهاند.
آموزش و نمایش برخی از برنامه های کاربردی محبوب تر هستند. مطالعات در مورد اثربخشی VR برای حفظ قدرت و ارزش آن را برجسته می کند. انتظار داشته باشید که استفاده از VR تا سال ۲۰۲۳ به رشد خود ادامه دهد و شبیه سازی های آموزشی VR رایج تر شوند.
واقعیت افزوده بیشتر به دلیل محدودیتهای سختافزاری، از نظر پذیرش کسبوکار از VR عقبتر خواهد بود. سخت افزار فعلی، مانند هولولنز، برای پذیرش انبوه هزینه بالایی دارد. تا زمانی که یک هدست سبک وزن و مقرون به صرفه به بازار نیاید، AR محدود به استفاده از تلفن خواهد بود. بیشتر برنامههای AR همچنان حول تجربیات برند، خردهفروشی و سرگرمیها میچرخند.
تعمیر و نگهداری کد نرم افزار با اعصار کد حیاتی تر خواهد شد
همانطور که فناوری تکامل می یابد، پلتفرم های فناوری نیز پیشرفت می کنند. زبان های برنامه نویسی و اسکریپت نویسی از بین می روند. به عنوان مثال، PHP یک زبان همه کاره و منبع باز است، اما پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی بهتر، PHP را تحت الشعاع قرار می دهد. نرم افزار قدیمی باید به روز شود یا به طور کامل بازنویسی شود. ارتقاء چارچوب نیز نیاز به ارتقاء و آزمایش بیشتر دارد.
هر محصول نرم افزاری قابل اعتمادی برای مرتبط ماندن و پشتیبانی و نگهداری زیرساخت های زیربنایی به به روز رسانی های بیشتری نیاز دارد.
با استعدادترین توسعه دهندگان تمایل دارند از جدیدترین و قدرتمندترین چارچوب های نرم افزاری استفاده کنند. در نتیجه، یافتن توسعهدهندگانی که در زبانهای برنامهنویسی قدیمی مهارت دارند، چالش برانگیزتر خواهد شد. نگهداری برنامه ها و فریم ورک های قدیمی دشوارتر و پرهزینه تر خواهد بود.
هوش مصنوعی اینجاست (برای بهتر یا بدتر)
همانطور که با انفجار اخیر ChatGTP و Lensa مشاهده شد، هوش مصنوعی به سرعت در حال پیشرفت است. این مدل های یادگیری به طور تصاعدی به تکامل خود ادامه خواهند داد و راه حل ها و چالش های جدید را به همراه خواهند داشت.
هوش مصنوعی میتواند کارایی توسعهدهنده را با خودکار کردن افزودن نظرات به کد بهبود بخشد و به توسعهدهنده اجازه میدهد تا به جای توضیحات، روی خود کد تمرکز کند. برخی از آزمایشها نیز میتوانند خودکار باشند، زیرا هوش مصنوعی میتواند خطاها را بسیار سریعتر از چشم انسان تشخیص دهد. این کاراییها در کدنویسی به توسعهدهندگان انعطافپذیری میدهد تا روی مسائل استراتژیک یا پیچیدهتر تمرکز کنند.
از طرف دیگر، مقررات کمی در مورد هوش مصنوعی وجود دارد – از نحوه آموزش گرفته تا نحوه استفاده از آن. از کپی رایت گرفته تا سرقت ادبی و اطلاعات نادرست، مشکلات احتمالی انباشته می شوند. صنایع در سراسر طیف به روشی که ما فقط می توانیم حدس بزنیم، این اختلال را احساس خواهند کرد. تاثیرات واقعی هوش مصنوعی در چند دهه آینده آشکار خواهد شد.
تجربه مشتری نقش مهم تری در هدایت برنامه های جدید بازی خواهد کرد
بسیاری از برنامه های نرم افزاری جدید باید روی تجربه مشتری تمرکز کنند. مشتریان امروزی انتظار معاملات آنلاین بدون اصطکاک را دارند و مدل تجارت الکترونیک آمازون به معیار تبدیل شده است. مصرف کنندگان می توانند آنچه را که می خواهند پیدا کنند، آن را سفارش دهند و انتظار تحویل روز بعد را داشته باشند.
مشتریان انتظار خدمات بهتر و شفافیت بیشتر دارند. تنها راه برای برآورده کردن این انتظارات، فناوری است. برای حفظ رقابت، کسب و کارها باید سلف سرویس و شفافیت بهتری ارائه دهندency. برخی از این موارد را می توان از طریق رابط ها و برنامه های کاربردی مشتری به دست آورد، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ادغام دقیق تری برای خودکار کردن فرآیندهای تجاری و گردش کار پشتیبان نیاز داشته باشند.
سازمانهای هوشمند در حال حاضر با ترسیم استراتژیهای تحول دیجیتال، از جمله مهاجرت ابری، ارتقاء برنامهها و پروژههای توسعه نرمافزار جدید، برای سال ۲۰۲۳ آماده میشوند. این شرکتها به دنبال بهترین منابع موجود هستند و کارشناسان برنامههای کاربردی سازمانی را بر اساس هر پروژه برای ایجاد راهحلهای جدید برای بهبود تجربه مشتری و بهینهسازی عملیات جذب میکنند.
جلوتر ماندن از رقبا و مرتبط ماندن، نیازمند رویکردهای جدیدی به فناوری در سال آینده است. یافتن منابع مناسب و درگیر کردن بهترین تیم نرم افزاری موجود، پایه و اساس شرکت را برای موفقیت کسب و کار در سال ۲۰۲۳ و پس از آن فراهم می کند.