۵ اشتباه بزرگ که نباید تکرار شود

به گفته کارشناسان حرفه ای دانشگاه هاروارد ، این ۵ اشتباه بزرگ را مجدد مرتکب نشوید . در چنین بازار شغلی نامشخص و رقابتی ، هرگز زمان مهمتری برای جلا دادن رزومه کاری خود (حتی اگر اکنون در شکار شغل نیستید) وجود داشته است.

قبل از شروع کار ، مدتی وقت بگذارید تا در مورد نقاط قوت ، ضعف و اهداف خود فکر کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که رقیب شما کیست و مهارتهای منحصر به فردی که ممکن است شما را از هم جدا کند.

وقتی به این موارد فکر کردید، وقت آن است که مهمترین و شاید سخت ترین مرحله را انجام دهید: همه چیز را روی کاغذ بگذارید. به گفته مشاوران دفتر خدمات شغلی دانشگاه هاروارد ، پنج اشتباه بزرگ برای جلوگیری از (از جمله مثالهایی که باید بجای آن انجام شود) در اینجا آمده است:

۱-خطاهای املایی و گرامر

اگر شغل حرفه ای می خواهید، مانند یک حرفه ای بنویسید. غالباً ، مردم از اهمیت املا و دستور زبان چشم پوشی می کنند ، زیرا کار مورد نظرشان شامل کارهای مرتبط با ویرایش نسخه های خطی یا ویژگی های مجله نمی شود.

اما املا و دستور زبان شاخصهای دو مهارت هستند که برای هر کار ضروری است: توجه به جزئیات و ارتباطات. آنها می گویند اگر شما در کار خود کوشا هستید و می توانید به طور شفاف – بطور شفاهی و از طریق ایمیل – با همکاران ، سرپرستان و مشتری ها ارتباط برقرار کنید.

نمونه هایی از خطاهای رایج:

کلمات موجود نیست: پس از خواندن مجدد رزومه های خود بارها و بارها ، آسان است که کلمات از دست رفته مانند “مهندسین نظارت بر تیم” (هنگامی که باید “یک تیم از چهار مهندس نظارت داشته باشد” را از دست ندهید). همیشه از یک دوست یا کسی که به او اعتماد دارید بخواهید که قبل از ارسال ، این موارد را بررسی کند.

نوشتن در مورد مشاغل قبلی در شرایط فعلی: به طور کلی ، شما باید در مورد مشاغل قدیمی در تنش گذشته و شغل فعلی خود در تنش فعلی صحبت کنید.

۲-استفاده از زبان منفعل

در یک جمله غیرفعال، موضوع عمل موضوع جمله می شود. اگر به نظر می رسد گیج کننده است ، به همین دلیل است.

رزومه های نوشته شده به زبان غیرفعال می توانند خواندن خسته کننده ای داشته باشند ، اگر از کلمات بیش از حد استفاده کنید ، مبهم و از همه مهمتر منجر به درهم آمیختگی عبارات احتمالی می شوند. برای تأثیر بیشتر ، کارشناسان حرفه ای در دانشگاه هاروارد پیشنهاد می کنند از یک صدای فعال استفاده کنید و کلمات “عملی” را استفاده کنید:

نمونه هایی از منفعل در مقابل فعال:

منفعل: “… ۳۵٪ رشد درآمد در تیم ما طی سه سال انجام شد.”

فعال (با کلمات عمل): “… تیم در طی سه سال به ۲۰٪ رشد درآمد دست یافت.”

منفعل: “… ارتقاء به مدیر ارشد پس از تنها شش ماه کار در شرکت به من داده شد.”

فعال (با عمل: “… بعد از تنها شش ماه به مدیر ارشد ارتقا یافت.”

۳-اطلاعات تماس گم شده یا غیر ضروری

در ابتدای صفحه از رزومه شما باید این باشد که: نام شما (بزرگ و پررنگ) ، آدرس (برای این که مدیر استخدام به شما اطلاع دهد که در کجا مستقر هستید) ، ایمیل شخصی و شماره تلفن (تا بتوانند با شما تماس بگیرند). در برخی موارد ، ممکن است مناسب باشد که پیوندی به وب سایت یا نمونه کار خود وارد کنید. هر چیز دیگری فقط هدر دادن فضا است.

نمونه هایی از مواردی که شامل نمی شود:

عکس از خودت: آن هدست حرفه ای را برای پروفایل LinkedIn خود ذخیره کنید ، که مدیر استخدام اگر فکر می کند شما یک گزینه قوی هستید ، احتمالاً جستجو خواهد کرد.

لیست منابع (یا یادداشت با گفتن “منابع موجود در صورت درخواست”):  قبلاً فرض بر این است که شما همکاران سطح بالایی دارید که مهارتهای شما را تضمین می کنند. بیشتر مدیران استخدام فقط در صورت مراجعه به مراحل آخر مراحل مصاحبه ، از مراجع درخواست می کنند.

۴-به خوبی سازماندهی نشده ، مختصر یا آسان برای مطالعه سطحی

یک رزومه سیاه و سفید با سرفصل های روشن و فواصل بیشتر از یک رزومه رنگارنگ با استفاده بیش از حد از جعبه ها و مرزهای خط که از همه جهات ناشی می شود ، برجسته خواهد بود.

خواندن و دنبال کردن رزومه خود را با ایجاد توازن در فضاهای سفید و استفاده از تأکیدات ، برنامه های برجسته ، جسورانه و سرمایه گذاری برای تأکید ، آسان کنید. هنگام لیست جزئیات زیر یک بخش ، از نقاط گلوله (به جای شماره یا حروف) استفاده کنید.

نمونه هایی از قالب بندی بد:

احکام و بخش ها قطع شده است.: این اغلب هنگام تبدیل رزومه خود به PDF اتفاق می افتد ، بنابراین قبل از زدن دکمه ارسال ، اطمینان حاصل کنید که قالب بندی مناسب ترجمه شده است.

ترتیب سردرگمی عناوین و اطلاعات: عنوان “تجربه” خود را به ترتیب وقایع معکوس (آخرین کار اول) و جزئیات (یعنی وظایف ، موفقیت ها) هر شغل به ترتیب اهمیت لیست کنید.

۵-خیلی طولانی

مگر اینکه متقاضی یک مقام اجرایی باشید، رزومه کاری شما نباید طولانی تر از یک صفحه باشد (حداکثر دو صفحه).

توجه: این بدان معنا نیست که شما باید به طور خلاصه استفاده کنید. هرچه هست ، آنرا هجی کنید ، یا خواننده شما هیچ تصوری از آنچه در مورد آن صحبت می کنید نخواهد داشت.

نمونه هایی از آنچه باعث می شود رزومه کاری شما طولانی تر شود:

با استفاده از یک سبک روایت.: اگر رمان بزرگ آمریکایی را نوشتید ، آن را در رزومه خود قرار دهید – اما رزومه خود را به یک رمان تبدیل نکنید. با استفاده از ضمایر شخصی: مدیر استخدام قبلاً می داند که رزومه مربوط به شما است. بنابراین به جای “من به [XYZ] رسیدم …” ، فقط با “دست یافتنی [XYZ] شروع کنید …” شروع به ضمیمه کردن ضمایر شخصی باعث خواندن قوی تر و تمیز تری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *