۱۶ ویژگی که برای بهره وری به آنها نیاز دارید
ممکن است شنیده باشید که افراد بسیار پربازده ساعت ۴ صبح از خواب بیدار می شوند، ۱۰ مایل می دوند و قبل از طلوع خورشید به روشنایی می رسند. اما این همیشه درست نیست. در عوض، افراد دارای بهره وری در انواع مختلفی از افراد دیر بیدارشو، سحرخیز، مجرد، زوج و اعضای خانواده وجود دارند.
بنابراین، رایج ترین ویژگی های افراد با بهره وری بالا چیست؟ آنها دائماً روی بهینه سازی خود کار می کنند، صرف نظر از اینکه کارآفرین، کارمند یا هر دو هستند. به عنوان بخشی از خود بهینه سازی، یکی از کلیدها ایجاد عادات قوی است. با اتخاذ عادات صحیح می توانید در زمان، انرژی و اراده صرفه جویی کنید.
در زیر ۱۶ عادتی که افراد دارای بهره وری بالا دارند ذکر شده است. این نکات بهره وری می تواند به شما کمک کند تا کارایی خود را به حداکثر برسانید.
- توانایی ابتکار عمل و تصمیم گیری به تنهایی.
یک فرد با عملکرد بالا نیازی به مدیران یا سرپرستان ندارد تا به آنها بگویند چه کاری انجام دهند. در عوض، آنها به دنبال اطلاعات مناسب برای به پایان رساندن یک پروژه به تنهایی هستند. به عنوان مثال، آنها می توانند با مدیر پروژه که روی یک کار مشابه کار کرده است، در تماس باشند.
حتی بهتر از آن، آنها مایل به شرکت در کنفرانس ها، ثبت نام در برنامه های آموزشی، خواندن کتاب های روشنگر و حتی شرکت در کلاس های شبانه در صورت لزوم هستند. چرا؟ از آنجا که این می تواند شغل آنها را توسعه دهد، آنها مسئولیت های بیشتری را بر عهده می گیرند و روش های جدیدی برای کار در پیش می گیرند.
- آنها سازماندهی شده و ساختارمند هستند.
اکثر افراد مولد نوعی سیستم سازمانی را در طول روز حفظ می کنند که به آنها کمک می کند متمرکز بمانند. احتمالاً نوعی فضای ذخیرهسازی دسکتاپ وجود دارد، زیرا داشتن یک فضای کاری تمیز استرس ناشی از کار را کاهش میدهد و زمان صرف شده برای یافتن چیزها را کاهش میدهد.
وجود بی نظمی بیش از حد، چه فیزیکی و چه دیجیتال، مغز را منحرف می کند و عملکرد کار را کند می کند، زیرا سعی در ارزیابی آشفتگی و کاهش کار دارد. یک فضای کاری به خوبی سازماندهی شده، کارایی را بهبود می بخشد و ساختاری ایجاد می کند که کیفیت کار را بهبود می بخشد.
آنها همچنین یک روال در جای خود دارند. بسیار مهم است که از یک روال پیروی کنید تا بتوانید زمان را به شما تفویض کنید و مطمئن شوید که از کارهایی که باید انجام دهید ادامه دهید. خواه یک دفترچه یادداشت فیزیکی باشد یا یک پلت فرم آنلاین، مانند یک برنامه تقویم، یک کارمند مولد این را با ادغام منابع شغلی در یک مکان نشان می دهد. در حالی که روالها ممکن است محدود یا سفت و سخت به نظر برسند، اما در واقع به شما این انعطافپذیری را میدهند تا بفهمید چه چیزی برای شما کار میکند، نه اینکه صرفاً آن را کنار بگذارید.
- اولویت های خود را می دانند و از آنها محافظت می کنند.
طبق گفته لورا استک، MBA، رئیس The Productivity Pro® و نویسنده کتاب The Six Keys to Performing at Your Productive Best، افراد بسیار پربازده مسیر خود را مشخص می کنند.
علاوه بر این، آنها کارهای درست را انجام می دهند، نه فقط کارهایی که باید انجام شوند. استک اضافه می کند که «ارزش اولویت را تعیین می کند. اولویت تعیین کننده اهداف است. و اهداف تعیین کننده فعالیت ها هستند.
علاوه بر این تفویض می کنند. اساساً، آنها وقت خود را برای چیزهایی که توسط شخص دیگری قابل رسیدگی است تلف نمی کنند. سارا کاپوتو، کارشناسی ارشد، مربی بهرهوری، مشاور و مربی در سازمان رادیانت، میگوید: در عوض، آنها بر روی «جایی که انرژیشان به بهترین شکل خرج میشود» تمرکز میکنند.
هیلاری رتیگ، مربی بهرهوری و نویسنده کتاب آتی هفت راز پرکار: راهنمای قطعی برای غلبه بر اهمالکاری، کمالگرایی و بلاک نویسنده، میگوید: آنها همچنین میدانند چگونه «نه بگویند و مرزهای سالم» را حفظ کنند. از نظر استک، «افراد سازنده برنامههای خود را کنترل میکنند، بنابراین میتوانند برای فعالیتهای مهم وقت بگذارند. آنها می دانند که نمی توانند هر روز در دسترس همه باشند.»
رتیگ میگوید توانایی یک فرد برای نه گفتن، تعیین حد و مرز و تفویض اختیار، همگی «مهارتهای موفقیت غیرقابل مذاکرهای هستند که میتوان آنها را آموخت و تمرین کرد».
- وقفه های استراتژیک بگیرید.
افرادی که بهرهوری بالایی دارند نه تنها اولویتهای درستی را تعیین میکنند، بلکه بر اساس آن برای استراحت برنامهریزی میکنند.
اگر بیش از حد کار کنید و سلامت خود را نادیده بگیرید، نمی توانید به نتایج رضایت بخشی برسید. به همین دلیل، باید مراقب سلامتی خود و همچنین کسب و کار خود باشید. علاوه بر این، جدا شدن از مشاغل روزمره گاهی اوقات می تواند به فرصت های جدیدی منجر شود و چشم ها را باز کند.
به همین ترتیب، باید هر روز استراحتهای کوتاهی را برنامهریزی کنید تا مطمئن شوید که کارآمد هستید. در این استراحت ها باید بدن خود را حرکت دهید، غذای مقوی بخورید و آب زیادی بنوشید. از نظر افزایش بهره وری، من همچنین تکنیک پومودورو را بسیار موثر یافته ام.
تکنیک پومودورو شامل تنظیم تایمر به مدت ۲۵ دقیقه و تمرکز روی یک کار بدون وقفه است. پس از آن، قبل از انجام کار بدون حواس پرتی به مدت ۲۵ دقیقه، پنج دقیقه استراحت می کنید. من اضافه می کنم که شما زیاد به زمان بندی دقیق معطل نمی شوید. ایده این است که برای کار بدون مزاحمت، بلوکهای زمانی را برنامهریزی کنید و پس از آن یک استراحت کوتاه انجام دهید.
- به دنبال نتایج باشید.
جک زنگر و جوزف فولکمن برای HBR می نویسند:
“بیشتر مردم مایلند مسئولیت دستیابی به اهداف را بپذیرند و با سرعت معقولی برای دستیابی به نتایج مورد انتظار کار کنند.” اما افراد کمی وجود دارند که تمایل زیادی برای دستیابی به نتایج زودتر و سریعتر دارند.
آنها می افزایند:
«آنها از اینکه می توانند کاری را از لیست کارهایشان بررسی کنند، بسیار خوشحال هستند. “آنها رقابتی هستند – و نه تنها با همکاران خود بلکه با خودشان نیز رقابت می کنند.” هدف آنها ثبت رکوردهای جدید در عملکرد و سپس شکستن آن رکوردها است.
- کار عمیق را به یک عادت تبدیل کنید.
گاهی اوقات، یک کار خیلی سخت است. با این حال، برای رسیدن به نتایج واقعی، باید کار عمیقی انجام شود.
همه ما چند کار روزانه داریم که تقریباً می توان آنها را در هنگام خواب انجام داد. در واقع، ممکن است رسیدن به منطقه با این وظایف دشوار باشد، زیرا آنها خیلی جالب نیستند. احتمالاً به همین دلیل است که برای شخم زدن آنها به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دهید.
سپس دوباره، برخی از وظایف بیش از حد چالش برانگیز هستند. غیرممکن است که چندوظیفگی را در مسیر تکمیل خود انجام دهید. بهترین راه برای انجام آنها این است که زمان و انرژی ذهنی زیادی را به آنها اختصاص دهید. اثری که در اینجا توضیح داده شده است به عنوان “کار عمیق” شناخته می شود.
این نوع کار در کتاب پرفروش نیوپورت Deep Work: Rules for Focused Success in a Distracted World بحث شده است. به گفته نیوپورت، کسانی که بر تمرکز شدید تسلط دارند برتری زیادی نسبت به دیگرانی دارند که نمی توانند.
در زیر تعدادی از توصیه های نیوپورت برای پرورش کار عمیق آمده است:
برای کار عمیق برنامه ریزی کنید. کار عمیق را هر روز به یک عادت تبدیل کنید، شاید صبح که بیشترین انرژی را دارید. می توانید با اختصاص دادن زمان منظم برای کار عمیق، آن را به یک عادت تبدیل کنید.
بی حوصله شدن ایده بی حوصلگی به عنوان یک عادت مولد ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد. با این حال بی حوصلگی بخش مهمی از زندگی است. زمانی که بی حوصله یا ناامید هستیم به دنبال عوامل حواس پرتی هستیم زیرا کار عمیق همیشه لذت بخش نیست. از انجام هیچ کاری راحت تر باشید و تا حد امکان از رسانه های اجتماعی اجتناب کنید.
دستیابی به خود را سخت تر کنید. افرادی که با شما تماس می گیرند باید از قبل کار بیشتری انجام دهند تا میزان ایمیل و سایر موارد حواس پرتی را کاهش دهند. تا حد امکان اطلاعات بیشتری را در ایمیل های خود ارائه دهید تا افراد بتوانند در مورد سؤالات خود تحقیق کنند. برای شما مهم است که به جای ارسال یک ایمیل سریع، وقت خود را صرف برقراری ارتباط کنید.
از عادات کاری خود آگاه باشید. آیا در انزوا بازدهی بیشتری دارید؟ استراحت های دوره ای چطور؟ آیا برنامه شما شلوغ است؟ فقط کافی است به جای اینکه کل برنامه خود را اصلاح کنید، مدتی را برای کار عمیق اختصاص دهید.
به طور کلی، افرادی که در کار عمیق برتر هستند، بهره وری بالایی دارند.
همچنین بخوانید: ۸ کاری که شانس ما را افزایش می دهد
- از بازخورد برای بهبود عملکرد استفاده کنید.
باز بودن برای بازخورد و استفاده سازنده از آن برای رشد شخصی و حرفه ای بسیار مهم است. در واقع، بازخورد این است که چگونه افراد با عملکرد بالا کارایی خود را ارزیابی میکنند و زمینههایی را پیدا میکنند که میتوانند در آن پیشرفت کنند. به همین دلیل، آنها همیشه در مورد عملکرد خود بازخورد می خواهند. علاوه بر این، بازخوردهای دریافتی فرصتی برای توسعه ایده های جدید و نوآورانه را نیز فراهم می کند.
- دارای هوش هیجانی هستند.
هانتر ماین در پست قبلی تقویم می نویسد: «هوش عاطفی شما به اندازه هوش و دانش عمومی شما مهم است. “این گونه است که می توانید با مردم ارتباط برقرار کنید، روابط ایجاد کنید و احساسات را به شیوه ای سالم بیان کنید.” هوش هیجانی شامل پنج دسته است:
خودآگاهی
خود تنظیمی
انگیزه
یکدلی
مهارتهای اجتماعی
در نتیجه رشد هوش هیجانی، می توانید دوست، عضو خانواده و کارمند بهتری شوید. و اگر افراد سازنده نیاز به تقویت بازی EI خود داشته باشند، آن را با موارد زیر تقویت می کنند:
انجام مدیتیشن
ثبت نام در کلاس ها برای رشد شخصی
اضافه کردن خدمات به برنامه آنها.
درخواست کمک از دیگران
دفعات بیشتر از برق بکشید.
- دیدگاه مثبت خود را حفظ کنید.
محققان دریافتند کسانی که پس از مطالعه افکار مثبت نوشتند در چهار هفته آینده به طور قابل توجهی کمتر مضطرب و استرس داشتند. وقتی مردم با هم تعامل می کنند
در این زمینه در محل کار، آنها محیط مثبت تری ایجاد می کنند و نسبت به کسانی که اجازه می دهند چالش ها آنها را دلسرد کند، درگیرتر و تیم محورتر خواهند شد.
وقتی نوبت به کارکردن می رسد، داشتن یک نگرش می تواند کلیدی باشد. به عنوان مثال، منفی بودن یک همکار نه تنها بر روحیه دیگران بلکه بر خود پروژه نیز تأثیر عمیقی دارد. از سوی دیگر، ذهنیت های مثبت همان هایی هستند که می توانند اعتماد به نفس را در خود و اطرافیانشان ایجاد کنند. با نگرش مثبت روحیه بهتر، تمایل بیشتری برای همکاری و بهره وری بیشتری خواهید داشت.
- آنها به دنبال الهام هستند.
در حقیقت، همه ما مواقعی داریم که احساس بی انگیزگی می کنیم و نیاز به الهام گرفتن داریم. با این حال، یک فرد بسیار بازده، منابع الهام روشنی دارد که برای آنها مؤثر است.
قدم زدن در هوای تازه، ساختن تابلوی چشم انداز با تمام اهداف و رویاهای آنها، یا صحبت با یک دوست نزدیک یا خویشاوند ممکن است مفید باشد. مهم نیست. آنچه به شما انگیزه می دهد و الهام می بخشد، اهمیت کمتری نسبت به نحوه رسیدن به آنجا دارد. با این حال، مهمترین چیز این است که شما یک منبع الهام دارید که می توانید هر زمان که احساس می کنید انگیزه ندارید به آن مراجعه کنید.
- برای متمرکز ماندن، فهرست حواس پرتی را نگه می دارند.
وقتی میخواهید سازنده باشید، به راحتی میتوانید با ایمیلها، رسانههای اجتماعی و هزاران کار کوچک حواستان را پرت کنید. با این حال، در مورد بهره وری، چه بر روی کارهای عمیق کار کنید و چه فقط با چیزهای کوچکتر سروکار دارید، هیچ راه گریزی از حواس پرتی وجود ندارد. حفظ عادات کاری کارآمد با حواس پرتی سخت است.
یک روش قدرتمند برای به حداقل رساندن حواس پرتی؟ ایجاد “فهرست حواس پرتی”.
در حین کار، این لیست را در نزدیکی خود نگه دارید – چه یک سند Google باشد یا یک سند فیزیکی. میتوانید هر زمان که حواسپرتیها را پرت میکنند، در فهرست یادداشت کنید و در اسرع وقت به کار خود بازگردید. تکنیک پومودورو از این تکنیک استفاده می کند زیرا بسیاری از حواس پرتی شما به طور قانونی نیاز به توجه دارند.
وقتی عمیقاً در کار هستم و ناگهان صورت حسابی را برای پرداخت به یاد میآورم یا ایدهای برای یک پست وبلاگ جدید دارم، باید به آن افکار توجه کنم.اینطور نیست که آنها لایق توجه من باشند. در حال حاضر، آنها به سادگی لیاقت آن را ندارند. افکار خود را در حین کارتان بنویسید. به محض اینکه از کار خود استراحت کردید، می توانید به آنها برگردید یا آنها را به لیست کارهای بزرگتر خود اضافه کنید.
- توانایی کار خوب با دیگران و شبکه سازی موثر.
از آنجا که آنها تمایل دارند به دنبال افراد همفکر باشند، افراد با عملکرد بالا برای ایجاد روابط ارزش قائل هستند. با برقراری ارتباط با منابع دیگر، آنها مهارت های شبکه ای قوی را در هنگام جمع آوری اطلاعات و دانش برای سازمان خود توسعه می دهند. در نتیجه، آنها دائماً در حال افزایش شبکه تماس خود در داخل و خارج از محل کار هستند.
افراد با عملکرد بالا مبتکر هستند و به دلیل نگرش نوآورانه خود مایل به سرمایه گذاری در توسعه شخصی خود هستند. به نوبه خود، مهارت های آنها ارزشمندتر می شود.
- آنها خود را خیلی در دسترس قرار نمی دهند.
من در حین بحث در مورد کار عمیق به این موضوع اختصاص داده ام. اما اجازه دهید این را با جزئیات بیشتر توضیح دهیم.
به گفته وارن بافت:
نه گفتن رمز موفقیت است. به قول معروف بافت، «تفاوت افراد موفق با افراد واقعاً موفق این است که افراد واقعاً موفق تقریباً به همه چیز نه میگویند.
کارآفرین بودن، به خصوص در ابتدا، می تواند وسوسه انگیز باشد که تا حد امکان در رویدادها شرکت کنید، شبکه سازی کنید و از هر فرصتی استفاده کنید. با این حال، افراد با بهره وری زیاد در دسترس نیستند. در عوض تمرکز بر افزایش عملکرد خود و تمرکز بر آنچه مرتبط است است.
مطمئناً همکاری و بله گفتن به یک پروژه می تواند درها را باز کند. مشکل این است که اگر به همه چیز بله بگویید و خیلی باز باشید، هرگز نمی توانید به سطوح بالایی از بهره وری برسید.
- تبر را تیز کنید.
آبراهام لینکلن یک بار گفت:
“شش ساعت به من فرصت دهید تا یک درخت را قطع کنم، و من چهار ساعت اول را صرف تیز کردن تبر خواهم کرد.”
این بحث وجود دارد که آیا لینکلن واقعاً این را گفته است یا نه. اما یک درس مهم در اینجا وجود دارد: تیزبینی برای مولد بودن حیاتی است.
نمونهای مدرن را میتوان در موفقیت وارن بافت و چارلی مانگر یافت، که هر دوی آنها بیشتر موفقیتهایشان را بهعنوان کتابهای اعتباری به شمار میآورند. آنها می توانند با خواندن، یادگیری و بهتر شدن در تجارت خود تصمیمات سریعتر و دقیق تری بگیرند.
همانطور که مانگر یک بار گفت:
نه من و نه وارن آنقدر باهوش نیستیم که بتوانیم بدون زمانی برای فکر کردن تصمیم بگیریم. ما خیلی سریع تصمیمات واقعی می گیریم، اما این به این دلیل است که زمان زیادی را صرف آماده کردن خودمان با نشستن و خواندن و فکر کردن کرده ایم.»
در نهایت، شما باید زمان بگذارید تا بهبود پیدا کنید و قادر خواهید بود بسیاری از موقعیت ها را به طور موثرتری اداره کنید.
- آنها جیب های زمان را بهینه می کنند.
افرادی که بهره وری بالایی دارند می دانند چگونه از زمان خود بهترین استفاده را ببرند. به هر حال، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در اوقات فراغت خود انجام دهید.
برای مثال، میتوانید هنگام انتظار در اتاق انتظار، رانندگی به سمت محل کار یا انجام خواربارفروشی از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. شخصا، من از این زمانها برای گوش دادن به یک پادکست الهامبخش، بازگرداندن ایمیلها یا ارزیابی فهرست کارهایم استفاده میکنم.
- آنها تحت فشار خارجی هستند.
فشار بیرونی میتواند آنها را فراتر از آنچه که معمولاً میتوانند انجام دهند، سوق دهد، زیرا آنها را وادار میکند تا به ضربالاجلهای تعیین شده برسند، فروش خود را برای دریافت پورسانت انجام دهند یا فقط کارشان را به موقع به پایان برسانند تا بچههایشان را تحویل بگیرند.
به عبارت دیگر، ریسک برای آنها زیاد است. و جریان زمانی ایجاد می شود که این اتفاق بیفتد.
موقعیتی را ایجاد کنید که شما را مجبور به ایجاد نتیجه کند – که توسط دن مارتل به عنوان “عملکرد اجباری” از آن یاد می شود. به عنوان مثال، شارژر برای لپ تاپ به همراه نداشته باشید تا بتوانید سریعتر کار کنید.
وقتی از توابع اجباری برای کار استفاده می کنید، درایو بیشتری نسبت به سناریوهای کم تقاضا دریافت خواهید کرد. وقتی فشار یا فوریتی وجود ندارد، دستیابی به بالاترین پتانسیل دشوار است. اگر همه چیزهایی را که برای موفقیت به آن نیاز داشتیم در اختیار داشتید، احتمالاً برای همیشه از آن استفاده میکردید.