چگونه مباحث کلاسی را دوست داشته باشیم؟

متنفر بودن به هر حال یک کلمه قوی است. اما موارد خاصی وجود دارد که شما را چنان ناراحت می کند که “نفرت” بهترین و شاید تنها راه برای توصیف چنین احساساتی است.

اول ، چه مشکلی در بحث در کلاس وجود دارد؟

مشکل بحث در کلاس یا حداقل در تجربه من این است که ساختار آنها ضعیف است. در واقع ، آنها به هیچ وجه شبیه بحث و گفتگو نیستند.درعوض ، آنها معمولاً چیزی مانند سناریوهای زیر را دنبال می کردند:

  1. معلم سوالی را می پرسد و هیچ کس پاسخ نمی دهد. معلم “به طور تصادفی” ترسناک ترین دانشجویی را که می توانند شناسایی کنند برای شروع این “بحث” انتخاب می کند.
  2. معلم سوالی را می پرسد و “آن دانش آموز” ابتدا پاسخ می دهد. می دانید ، کسی که دست خود را برای همه چیز بالا می برد ، و بعد از آن با سلسله ای از نکات و سؤالات دیگر بر بقیه “بحث” مسلط می شود.
  3. معلم به کلاس می گوید که فردا بحثی صورت خواهد گرفت سه نفر بحث را رهبری می کنند. فردا فرا می رسد و سه دانشجوی تعیین شده اظهارات آماده خود را ارائه می دهند. هیچ کس واقعاً به آنچه دیگران گفته است پاسخ نمی دهد ، و همه آنها فقط به شخصی می پردازند که به صورت انزوا تحویل داده شود.

۴- معلم به کلاس می گوید که درصد زیادی از نمره آنها مبتنی بر مشارکت است. معلم به عنوان مشارکت هر صدای شنیدنی را در پیش می گیرد ، که هر نوع بحث را بسیار کم می کند.

حرف من این است که هیچ کس واقعاً در مورد هر چیزی بحث نمی کند. یا افرادی که به وضوح نمی خواستند جلوی کلاس صحبت کنند ، مجبور شدند که ، یا اینکه یک نفر زیاد صحبت کند ، یا مردم صحبت می کردند ، اما واقعاً در مورد چیزی بحث نمی کردند.

چرا بعضی از دانش آموزان از بحث و گفتگو در کلاس درس متنفرند؟

علاوه بر این که واقعاً زمینه بحث و گفتگوی مساعد فراهم نمی شود ، دلایلی وجود دارد که دانش آموزان از آن متنفر هستند یا به بحث در کلاس علاقه ندارند.

از همه چیز مدرسه است، بعضی از دانش آموزان فقط به طور کلی مدرسه را دوست ندارند. بنابراین ، بحث های درسی خیلی جالب نیستند زیرا آنها فقط یک فعالیت دیگر مدرسه هستند.

درونگرایی واقعی است و از آنچه که چشم را برآورده می کند قدرتمندتر است: برخی دانش آموزان به طور طبیعی درونگرا تر از سایرین هستند ، بنابراین صحبت کردن برای آنها بسیار طول می کشد. “مقدار زیادی” به معنای نیاز به آماده سازی و کامل کردن دقیقاً آنچه می خواهند قبل از گفتن بگویند ، است. مشارکت نیز از این دانشجویان بسیار زیاد است ، زیرا این روند می تواند از نظر جسمی و روحی خسته کننده باشد.

دانش آموزان دیگر بی ادب هستند و به دنبال فرصتی برای گشت و گذار هستند: بعضی از دانش آموزان مهربان نیستند ، و صحبت کردن در محیط عمومی می تواند برای هر کسی که منتظر است از حرکت برخاستد ، سوء پیشبرد ، اختلال در گفتار و غیره ، زمینه ای فراهم کند.

دانش آموزان نمی خواهند توجه خود را به “عیوب” خود جلب کنند: با این حساب ، برخی دانش آموزان دارای مانع گفتاری هستند ، یا به راحتی صحبت نمی کنند در جلوی کلاس صحبت می کنند و توجه را نمی خواهند.

مقابله با اضطراب عمومی عمومی دشوار است: برخی از دانش آموزان در مورد اینکه نیاز به صحبت کردن در مقابل دیگران در کلاس دارند ، اضطراب عمومی ایجاد می کنند. شاید آنها نمی خواهند حرف اشتباهی را بگویند ، در هنگام صحبت و بی دست و پا احساس ناراحتی کنند.

مشارکت به کار بیشتری نیاز دارد: بعضی از دانش آموزان می دانند که شرکت در بحث در کلاس درس معمولاً به معنای این است که آنها باید از قبل آماده کنند که ممکن است به معنای کار اضافی باشد ، که آنها نمی خواهند انجام دهند یا فکر می کنند وقت ندارند.

بیان برخی از دانش آموزان دشوارتر است: برخی دانش آموزان ممکن است در شرایطی قرار بگیرند که بحث به زبان دوم یا غیربومی آنها در حال وقوع باشد. این امر بیان برخی نکات را دشوار می کند ، که در این صورت فرصتی برای تمسخر همانطور که در بالا گفته شد باز می شود.

ممکن است معلمان بهترین مجری نباشند: برخی از دانش آموزان همچنین می توانند از طریق بحث یا جوایز بحث ، از جمله رفتار معلم و غیره مورد ارعاب قرار گیرند ، به عنوان مثال ، معلم وقتی دانش آموزان شرکت نمی کنند یا نمی توانند ناامید شوند ، اما نادرست پاسخ دهند. ممکن است زبان بدن یا صورت آنها تغییر کند ، یا حتی ممکن است صدای ناامیدی آنها ابراز شود. همه موارد فوق می تواند مرعوب کننده باشد و برای محیطی دعوت کننده ایجاد نشود.

 

نکاتی برای دانش آموزان برای مقابله با مباحث مربوط به کلاس:

صرف نظر از دلیل اینکه دانش آموز ممکن است از بحث در کلاس درس بیزار باشد یا حتی از آن متنفر باشد ، نکات زیر می تواند به آنها کمک کند. چه کسی می داند ، حتی ممکن است در آینده حتی از مباحث کلاس نیز لذت ببرد.

از قبل آماده کنید در مورد آمادگی لازم برای شرکت در مرکز ، دو نکته بالاتر وجود داشت: یکی با احساس نیاز به آمادگی و تمرین دوباره همراه بود ، که این یک اثر جانبی درونگرا بودن است. مورد دیگر این نبود که بخواهیم آماده شویم زیرا آماده سازی کار بیشتری می طلبد. برای کسانی که دوست ندارند کار اضافی بکنند، تکمیل آموزش نیاز به تلاش دارد. اما برای کسانی که هنگام بحث در کلاس درس اضطراب دارند ، می توانند از معلم خود در کنار هم بخواهند تا جزئیات بیشتری راجع به آنچه قرار است مورد بحث قرار گیرد. توضیح دهد.

زود صحبت کنید و از مشارکت خارج شوید: برخی از دانشجویان مشارکت مشکلی ندارند ، اما این انتظار برای انجام چنین کاری فلج کننده است. برای آن دانش آموزان ،مفید است اگر آنها بتوانند صحبت را زودتر بیان کنند تا مشارکت خود را “کم و بیش از راه” انجام دهند.پس از انجام این کار ، معمول است که یک آرامش فوری داده شود ، به آنها اجازه آرامش دهید و ذهن خود را پاک کنید تا در مورد چگونگی مشارکت دیگر فکر کنند.

در مورد تأثیر واقعی اعمال خود فکر کنید: برای کسانی که از شرکت در مباحثه در کلاس درس متنفر هستند زیرا می ترسند چیزی بگویند یا کاری اشتباه یا “احمقانه” انجام دهند ، به زمانی فکر کنید که یک همکلاسی اشتباه کرده است. چه مدت پس از واقعیت در مورد آن اشتباه فکر کردید؟ طولانی نیست ، اگر همیشه ، درست است؟ به یاد آوردن این نکته امیدوارم به هر کسی که از لغزش بترسد کمک کند. اگر آنها اشتباه کنند ، اتفاق بزرگی است … تنها کسی که به یاد خواهد آورد یا مراقبت خواهد کرد به احتمال زیاد آنها خواهد بود.

رو به جلوی کلاس (یا پشت) بنشینید: به این معنی ، قرار گرفتن در میان صندلی ها می تواند دانش آموزان را در بحث و گفتگوهای کلاس کمک کند. همه چیز به اولویت می رسد. اگر در جلو بنشینند ، ممکن است احساس آرامش و آمادگی بیشتری برای مشارکت داشته باشند زیرا بقیه کلاس در پشت سرشان و دور از چشم است. هنگامی که در عقب هستند ، آنها می توانند کل کلاس را ببینند و توسط افرادی که توجه نمی کنند می توانند به راحتی از بین بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *