Kids-tasks

چرا بچه ها در برخی از وظایف گیر می کنند؟

هنگامی که ما بر فرآیند یادگیری فرزندان خود در مورد محصول نهایی آنها تمرکز می کنیم، می توانیم برای غلبه بر موانع به آنها کمک کنیم.

در زندگی روزمره ما، برای محصول یا انجام کارها اهمیت ویژه ای وجود دارد. چه کارهای خانه، چه تکالیف یا رسیدن به موقع به مکان ها، اجرای وظایف بسیار ارزشمند است. در همان لحظه، احساس رضایت و آرامشی وجود دارد که می توان آن را از لیست خارج کرد. هر مانعی که از بین می‌رود می‌تواند حس موفقیت را به عنوان والدین، معلم یا فرزند ارائه دهد.

 

بسیاری از والدین برای تشویق فرزندان خود به انجام کارها بر چک لیست ها، پاداش ها و تنبیه ها تکیه می کنند. این یک رویکرد رایج است و ممکن است منعکس کننده این باشد که چگونه ما، به عنوان بزرگسال، از خود برای انجام تعهدات خود حمایت می کنیم. با این حال، کودکان در رشد و توانایی خود برای انجام کارها در حال ظهور هستند. مراحل زیادی در یادگیری لباس پوشیدن، دوچرخه سواری یا خواندن وجود دارد. تمرکز بر تکمیل یک کار ممکن است منجر به از دست دادن چالشی شود که مانع از انجام کار شده است. بنابراین مهم است که تمرکز را از تأکید بر محصول یا نتیجه به در نظر گرفتن مراحل کوچکتر یا «فرایند» تغییر دهید.

 

چهار لنز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای آشکار کردن مکان‌هایی که چالش‌های فرآیندی ممکن است در راه باشد استفاده کرد. پس از شناسایی، برای شما آسان تر است که با کودک خود برای حمایت از او هماهنگ شوید تا آنها با احساس حمایت شما، بتوانند پایه و اساس موفقیت خود را بسازند! این چهار عدسی به سلامت، حس/احساس و هماهنگی بین حس و حرکت، عواطف/احساسات/خاطرات و تفکر نگاه می کنند. برای نشان دادن سهم هر یک از این جنبه ها، بیایید به آنچه برای یادگیری خواندن نیاز است نگاه کنیم.

 

سلامتی

ابتدا به سلامت نگاه می کنیم. برای مقابله با هر کار پیچیده ای، احساس مسئولیت ضروری است. اگر خسته، مریض یا گرسنه باشیم، عملکرد خوبی نداریم. شناسایی موانع بهداشتی مبهم تر ممکن است سخت تر باشد. اینها ممکن است شامل آلرژی، مشکلات گوارشی یا سایر بیماری های مزمن باشد. وقتی از نظر فیزیکی به خطر بیفتد، چالش های کوچک ممکن است غیرقابل حل به نظر برسند. در این مواقع، یادگیری چیز جدیدی بعید است.

 

حسی/احساس و هماهنگی بین حس و حرکت

در ادامه به سیستم حسی حرکتی نگاه می کنیم. برای یادگیری خواندن، کودک باید حروف را ببیند و صداها را بشنود. غربالگری بینایی و شنوایی بخشی از غربالگری های اولیه است تا بتوان به آنها رسیدگی کرد و این موانع را برطرف کرد. فراتر از بررسی نحوه عملکرد این حواس، برخی از کودکان ممکن است تحت تأثیر احساسات قرار گیرند یا تحت بمباران قرار گیرند. صداها، بوها، لمس، مزه و مناظر را می توان بسیار شدید تجربه کرد. متناوبا، ممکن است برخی از احساسات برای ثبت نیاز به شدت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، بین احساسات و اطلاعاتی که برای حمایت از حرکت و عمل در جهان ارائه می کنند، چیزهای زیادی وجود دارد.

 

تمام جریان‌های اطلاعات حسی مربوط به تمایز حروف در صفحه پس‌زمینه را در نظر بگیرید تا آنها را بر اساس شکل لازم برای ساختن کلمات و در نهایت حرکت چشم‌ها در یک صفحه از نوع برای ردیابی جملات شناسایی کنید. همه این مکانیک ها در پشت صحنه برای حمایت از خواندن کار می کنند. سرنخ‌های شما از چالش‌های حسی تنها زمانی آشکار می‌شوند که به چگونگی پاسخ کودکتان به احساسات بپردازید و شروع به پرسیدن سؤالاتی از این قبیل کنید: «در محیطی که فرزندم توجه نمی‌کند، قطع می‌شود یا می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. به راحتی ناامید می شوید؟» چالش‌های مشابهی می‌تواند در لحظات فعال‌تر رخ دهد که هماهنگی بین احساس و حرکت ضروری است. برای برخی از کودکان، صدا و هرج و مرج در زمین بازی یا لمس غافلگیرکننده در یک بازی تگ می تواند بسیار زیاد باشد و باعث شود که آنها گم شده یا سرگردان به نظر برسند.

 

احساسات

قلمرو احساسات لنز بعدی است که باید از طریق آن نگاه کرد. رشد از بازی و شادی به خم شدن برای تمرکز روی تکالیف مدرسه، انتقال دشواری است. ما اغلب خودمان این مقاومت را تجربه می‌کنیم، زمانی که مجبور می‌شویم از انجام کاری که از آن لذت می‌بریم برای بردن بچه‌ها از مدرسه، گذاشتن بنزین در ماشین یا ثبت مالیات خود دست بکشیم. این تغییری است که کودکان هنگام انجام تکالیف یا کارهای خانه یاد می گیرند که آن را مدیریت کنند. برخی از بچه ها این را چالش برانگیزتر از دیگران می دانند. پس از توسعه، این ظرفیت برای مقابله با بسیاری از خواسته های زندگی اساسی است. بزرگ شدن مستلزم یادگیری این است که چه چیزی احساسات آنها را تحریک می کند، احساسات آنها چیست و چگونه آنها را مدیریت کنیم.

 

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است: “پاسخ عاطفی فرزندم به چالش چیست؟” کنجکاوی به احساسات کودکتان می تواند مشکلاتی را که کودک شما در زمین بازی یا کلاس با آن روبرو می شود آشکار کند. با استفاده از خواندن به عنوان مثال، کودکان اغلب از سطح خواندن خود در مقایسه با سایرین در کلاس خود آگاه هستند. اگر خواندن چالش برانگیز است، ممکن است کودک شما احساس غمگینی، خجالت، ترس، ناامیدی یا عصبانیت کند که می تواند یادگیری خواندن را دشوارتر کند. بدون کنجکاوی در مورد احساسات فرزندتان، ممکن است چالش‌های اجتماعی یا تحصیلی را که پشت رفتار فرزندتان هستند از دست بدهید و فرزندتان را تنها بگذارد.

 

با هدف عمل کردن

در نهایت، چالش هایی وجود دارد که فرزند شما ممکن است داشته باشد

با مدیریت تلاش خود: ترمز گذاشتن در صورت نیاز، به حرکت درآوردن، تغییر توجه و سازماندهی خود. این نیاز به توانایی درگیر شدن و تمرکز توجه دارد. این توانایی در طول زمان رشد می کند زیرا کودک یاد می گیرد که تکانه های خود را برای احترام به “نه” و پیروی از قوانین مدیریت کند. یادگیری توالی رفتار با بیرون آوردن اسباب بازی ها، بازی با آنها و سپس کنار گذاشتن آنها ظاهر می شود. همانطور که کودکان رشد می‌کنند و مغزشان بالغ می‌شود، شروع به پیوند علت و معلول می‌کنند، بنابراین می‌توانند یاد بگیرند که رضایت را به تأخیر بیندازند تا اکنون برای پاداشی در آینده تلاش کنند.

 

با در نظر گرفتن سه منبع بالقوه دیگر چالش، سلامتی، حسی و عواطف، می توانید توجه را به بررسی این قلمرو معطوف کنید. در اینجا سؤالات زیادی وجود دارد که می توان آنها را در نظر گرفت، از جمله: “آیا فرزند من در انجام کارهای روزمره مشکل دارد؟ آیا فرزندم در راه پوشیدن کفش هایش گم می شود؟ آیا فرزندم فراموش می کند شیر را دوباره در یخچال بگذارد؟ آیا فرزند من در انتقال از یک چیز به چیز دیگر مشکل دارد؟ زمانی که فرزند شما با مشکلات تمرکز، توجه، حافظه کوتاه مدت یا تلاش مداوم مواجه می شود، انجام یک کار برای او ممکن است سخت باشد. در نتیجه، آنها در قرار دادن بلوک‌های سازنده برای حرکت از کارهای ساده به کارهای پیچیده‌تر مشکل دارند.

Kids-tasks

خلاصه

ما موجودات پیچیده ای هستیم. مؤلفه‌های زیادی وجود دارند که برای پشتیبانی از توانایی انجام کارها باید کنار هم قرار گیرند. اینجاست که چک لیست هایی که نتیجه یا محصول را هدف قرار می دهند ممکن است با مشکل مواجه شوند. هنگامی که کودک در اجرای یک کار مقاومت می کند یا برایش مشکل است، وقت آن است که یک قدم به عقب بردارید و شروع به کنجکاو شدن و تعجب در مورد آنچه در حال وقوع است کند. برای اجرای یک کار، کودک باید توانایی لازم را داشته باشد و ممکن است از دست برود. مانند آموزش به ABC ها برای یادگیری کنار هم قرار دادن کلمات و سپس جملات برای خواندن، مراحل زیادی وجود دارد که منجر به انجام کارها می شود.

 

تغییر توجه از محصول (انجام یک کار)، به نگاه کردن به فرآیند بسیار قدرتمند است! فرزند شما به دلایلی مقاومت می کند. با در نظر گرفتن عناصری که زیربنای رفتار «مقاومت» هستند، بسیاری از ابعاد و فرصت‌هایی برای کمک به باز شدن ظاهر می‌شوند. وقتی این را در نظر می گیریم، ارائه لطف و حمایت در هنگام ظهور رفتارهای چالش برانگیز می تواند آسان تر باشد. با در نظر گرفتن چهار لنز مختلف، فرصت هایی برای همسو شدن با فرزندتان در مسیر رسیدن به موفقیت آشکار می شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *