مقایسه ارزش برندها از ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹

ارزیابی برندها و تحلیل میزان ارزش آنهایکی از جذاب ترین موضوعاتی است که نه تنها مدیران شرکت ها و محققان بازرگانی، بلکه سایر مردم نیز به دنبال کردن آن علاقه مند هستند. بر اساس تحقیقاتی که موسسه اینتربرند در طی سی سال بر روی برندها انجام داده است که نتایج آنها را طی بیست سال (از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹) هرساله  منتشر کرده است. این کار برای اینکه نقشه راهی برای شرکت ها ارائه دهد اجرا شده است. اولین نسخه ارزیابی با ارزش ترین برندها در سال ۲۰۰۰  و آخرین آن در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.

 

۲۰ سال ارزیابی برند، مطالب زیادی برای گفتن دارد، تنها ۳۱ مارک (به عنوان مثال دیزنی ، نایک و گوچی) از رتبه بندی ۲۰۰۰ امروز در جدول باقی مانده اند. ۱۳۷ مارک (به عنوان مثال نوکیا و MTV) در سالهایی آمده و رفته اند. کوکا کولا و مایکروسافت تنها مارک هایی هستند که ده نقطه برتر را حفظ کرده اند. در سال ۲۰۰۱ (اولین سالی که این جدول شامل ۱۰۰ مارک) ارزش تجمعی برند در ۱۰۰ برند برتر جهان ۹۸۸B $ بود. امروز، این مقدار ۲٫۱T 2.1 $ است که ۴٫۴٪ درصد را نشان می دهد. این آمار و ارقام در پشت بهترین مارک های جهانی یک داستان واضح را بیان می کنند: در چنین چشم انداز بازار روان ، سرمایه گذاری در برند مهم موفقیت دراز مدت است. امروزه جای سوال نیست که مارک ها دارای ارزش ذاتی هستند یا خیر. Millennials و Gen Z همچنان به شرکتها فشار می آورند تا آنچه را که برندسازی مؤثر توصیف می کند – و به طور فزاینده ، معنای برند واقعی با ارزش در نگاهشان را تحت فشار قرار دهند.

 

بر پایه سیستم های حفظ مشتری و مصرف کننده، انتظار می رود مارک ها مطابق با ارزش مشتریان خود عمل کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که نه تنها تجربه های جذاب ، بلکه اقدامات جسورانه ای انجام شود که مقولات سنتی را دگرگون می کند و کمک می کند تا جهان به مکانی بهتر تبدیل شود. اگرچه زمان هیجان انگیز برای رهبر بودن برند است ، منظره ای بسیار پویاتر به معنای ایجاد مارک تجاری دشوارتر از همیشه است.

 

آنچه در این چشم انداز بازار در حال تحول مشاهده می کنیم، جایی که انتظارات مشتری از توانایی پاسخگویی یک شرکت سریعتر در حال حرکت است، این است که حرکت های افزایشی فقط می توانند شما را برای کوتاه مدت در بازی نگه دارند. سریعترین مارک های در حال رشد آنچه را که ما Iconic Moves می نامیم – شرط بندی های بزرگی را ایجاد می کند که نحوه تعامل مشتریان با مارک ها را تغییر می دهد. Iconic Moves هنگامی که با موفقیت اجرا شد، انتظارات مشتری را مجدداً تغییر نام داد و منجر به انحصار موقت بازار و موفقیت های قابل توجه برند و کسب و کار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *