SEO Image یک استراتژی SEO در صفحه است که اغلب نادیده گرفته می شود اما مفید است. اگر تصاویر خود را بهینه نمی کنید ، مواردی را که ممکن است از دست بدهید بیابید و بیاموزید که چگونه تصاویر مناسب SEO برای صفحات و پست های خود ایجاد کنید.
SEO چیست؟
پیش تر در مورد روش های بهبود رتبه سایت صحبت کردیم، SEO Image به بهینه سازی گرافیک در یک وب سایت اشاره دارد تا صفحه را برای موتور جستجو جذاب تر کند. SEO اطلاعات بیشتری را در مورد یک گرافیک در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد ، که به آنها کمک می کند تا محتوا را درک کنند و می تواند منجر به افزایش رتبه بندی و مشاهده جستجو شود. همچنین می تواند منجر به نمایش تصویری در جستجوی تصویر Google شود.
جستجوی تصویر در اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. در فوریه ۲۰۱۸ ، گوگل دکمه “مشاهده تصویر” را در نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرد ، که باعث شد افراد بیشتری برای مشاهده تصویر به وب سایت مراجعه کنند. با این تغییر کوچک ، وب سایت ها از طریق جستجوی تصویر متوجه افزایش میزان بازدید شدند. برخی از صفحات با افزایش ۳۷ درصدی تعداد بازدید کنندگان سایت روبرو شده اند.
SEO Image می تواند از طریق جستجوی تصویر ، بازدید بیشتری را به سایت شما هدایت کند و به رتبه بندی صفحات شما کمک کند. بنابراین چگونه می توانید تصاویر را برای SEO نامگذاری کرده و گرافیک خود را بهینه کنید؟
۸ پیشنهاد برای درج مناسب تصاویر در وب سایت
برای یادگیری نحوه افزودن تصاویر مناسب SEO به سایت خود ، این مراحل را دنبال کنید.
۱) حداقل یک تصویر اضافه کنید
به عنوان بهترین روش برای سئو، حداقل یک تصویر یا نمودار را در یک صفحه قرار دهید. یک تصویر به موتورهای جستجو نشان می دهد که این صفحه با ارزش و جذاب است و بنابراین برای جستجوگران مفید خواهد بود. به علاوه ، تصاویر از خوانندگان سود می برند زیرا محتوا را اسکن و درک می کند.
۲) از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید
اگر تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار باشند ، برای مخاطبان جذاب و جالب تر خواهد بود. در صورت امکان ، گرافیک های سفارشی ایجاد کنید که منحصر به صفحات شما باشد. این به شما کمک می کند تا در جستجوی تصویر برجسته شوید.
فراموش نکنید: کاربران بیشتری با کلیک بر روی تصاویری که در جستجو پیدا می کنند ، تصویر را در صفحه وب مشاهده می کنند. بنابراین انتشار محتوای SEO با تصاویر منحصر به فرد و بهینه سازی شده می تواند منجر به بازدید بیشتر وب سایت برای سایت شما شود.
اگر نمی توانید گرافیک سفارشی ایجاد کنید ، گرافیکی را وارد کنید که به نظر نمی رسد عکس های موجود در ده ها سایت باشد برای جلوگیری از نقض حق چاپ حتما از تصاویری که خریداری کرده اید و یا مجوز استفاده دارید استفاده کنید.
سئو عکس
۳) بهترین نوع پرونده را انتخاب کنید
انواع فایل های تصویری می توانند بر نحوه بارگیری یا نمایش گرافیک در صفحه وب تأثیر بگذارند. بنابراین وقتی گرافیکی اضافه می کنید ، بهترین نوع پرونده را برای استفاده مورد نظر انتخاب کنید.
بر اساس اولویت زیر استفاده کنید:
JPG برای عکس
PNG برای بیشتر گرافیک ها ، تصاویر صفحه و آرم های سفارشی (پرونده های PNG دارای پس زمینه شفاف هستند.)
SVG برای گرافیک ها یا آرم های سفارشی که در اندازه های مختلف مشاهده می شوند (مقیاس فایل های SVG در اندازه های مختلف بدون از دست دادن کیفیت.)
GIF برای گرافیک متحرک
۴) از اندازه های مناسب فایل تصویری استفاده کنید
تصاویر بزرگ می توانند زمان بارگیری وب سایت را کاهش دهند. زمان بارگذاری آهسته منجر به تجربه های بد کاربر و نتایج ضعیف در دراز مدت در سئو می شود. بنابراین از بهترین روشهای SEO برای اندازه گیری استفاده کنید. اندازه پرونده های تصویری (نه فقط اندازه تصویر نمایشگر) را در اندازه نمایش داده شده تغییر دهید و فایل های بزرگ را قبل از بارگذاری در سایت خود فشرده کنید.
۵) برچسب alt تصویر را اضافه و بهینه کنید
آیا برچسب های alt به SEO کمک می کنند؟ پاسخ بله است. موتورهای جستجو می توانند کلمات را بخوانند و درک کنند ، اما آنها نمی توانند تصاویر را ببینند. برچسب های Alt که در غیر این صورت به عنوان “ویژگی های alt” و “توصیف های alt” شناخته می شوند ، با گفتن اینکه نمودار به چه صورت است ، به پردازنده کمک می کنند بدون دیدن تصویر ، آن را پردازش کنند.
برچسب های تصویر alt علاوه بر کمک به سئو به کاربران اینترنت نیز کمک می کنند. نمایش برخی از افراد خاموش است ، مرورگرهای آنها به دلیل اتصال وب ضعیف نمی توانند گرافیک را بارگیری کنند یا به دلیل نقص بینایی از صفحه خوان استفاده می کنند. در این موارد ، برچسب alt تصویر به خواننده می گوید که نمودار چیست. بنابراین افزودن برچسب های alt تصویر می تواند هم تجربه کاربر و هم خزنده جستجو را بهبود بخشد.
نحوه نوشتن متن Alt مناسب برای جستجوگرها برای تصاویر خود
حداقل کلمه کلیدی هدف صفحه را در حداقل یک برچسب alt تصویر قرار دهید.
متن alt خود را کوتاه نگه دارید.
متن alt را روی هر تصویر در صفحه خود متمایز کنید.
متن متناوب را با توجه به خواننده خود ایجاد کنید، نه فقط موتورهای جستجو
۶) کلیدواژه هدف را به عنوان تصویر اضافه کنید
روش دیگر برای ایجاد تصاویر دوستانه SEO استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر در عنوان تصویر است. عنوان تصویر برچسب دیگری است که گرافیک را شناسایی و توصیف می کند. به اندازه برچسب alt مهم نیست ، اما هنوز هم مهم است و باید از آن استفاده شود. برای بهترین روشهای جستجوگرها از تصویر ، از همان عبارات برای برچسب alt تصویر و عنوان تصویر خود استفاده کنید.
۷) کلمه کلیدی مورد نظر را به نام فایل تصویر اضافه کنید
نام پرونده برچسب دیگری است که به یک تصویر متصل است. این نام فایل تصویری است که در یک وب سایت بارگذاری می شود. این برچسب همچنین باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر صفحه باشد و برای کمک به بهینه سازی کلمه کلیدی با برچسب تصویر alt مطابقت داشته باشد.
۸) داده های دارای ساختار تصویر را اضافه کنید
داده های ساختاری ، که به آنها نشانه گذاری طرح (schema markup) نیز گفته می شود ، روش دیگری برای افزودن جزئیات backend به یک تصویر است که به موتورهای جستجو کمک می کند آن را درک کنند. داده های ساختاری همچنین احتمال نمایش یک تصویر به عنوان نتیجه غنی در SERP را افزایش می دهد ، بنابراین آن را به تصاویر مهم اضافه کنید.