بهترین برندهای چینی در سال 2022

بهترین برندهای چینی در سال ۲۰۲۲

اینتربرند، یک شرکت مشاوره برند جهانی، رسما بهترین برندهای چینی خود را در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد. در سال ۲۰۲۲، ارزش کل برندها در رتبه بندی کلی به ۳٫۲۹۵ تریلیون یوان رسید که ۹٫۸ درصد از ارزش کل سال گذشته افزایش داشت. شش برند به ارزش صدها میلیارد، که Tencent، Alibaba و China Construction Bank به ترتیب با ارزش ۸۶۱٫۰۸۴ میلیارد یوان، ۶۸۲٫۲۷۹ میلیارد یوان و ۱۸۹٫۱۹۱ میلیارد یوآن در رتبه سه برتر قرار گرفتند.

 

این رتبه‌بندی نشان می‌دهد که برندهای فناوری و مالی جایگاه غالب خود را برای سال‌های متوالی حفظ کرده‌اند و در مجموع ۲۴ برند در فهرست قرار دارند. در میان آنها، Tencent، Alibaba و China Construction Bank در صدر قرار گرفتند و به ترتیب با نرخ رشد ۱۵٪، ۸٪ و ۹٪، ارزش برند را افزایش دادند.

 

بانک صنعتی و تجاری چین (۱۶۶٫۳۸۲ میلیارد RMB)، پینگ آن (۱۶۲٫۸۱۲ میلیارد RMB)، بانک چین (۱۱۸٫۹۸۷ میلیارد RMB) رتبه های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. China Mobile (99.238 میلیارد RMB)، China Life (91.584 میلیارد RMB)، Agricultural Bank of China (91.405 میلیارد RMB) و Moutai (82.380 میلیارد RMB) به ترتیب در رتبه های هفتم تا دهم قرار گرفتند.

 

پنج برند در بهترین برندهای چینی امسال معرفی شدند. آنها BYD (رتبه جهانی ۳۰)، NIO (رتبه جهانی ۴۳)، Nongfu Spring (رتبه جهانی ۴۵) ، Li-Ning (رتبه جهانی ۴۸) و Pien Tze Huang (رتبه جهانی ۴۹) هستند که عمدتاً در وسایل نقلیه انرژی جدید، کالاهای مصرفی و صنایع پزشکی توزیع می شوند. دلیل اینکه چرا این برندها می‌توانند به چنین نتایج درخشانی دست یابند نه تنها به جهت‌های توسعه آنها نسبت داده می‌شود، بلکه به تحقق مفهوم برند از طریق تجربه تعاملی عمیق برند نیز بستگی دارد. در همین حال، در مواجهه با محیط دائما در حال تغییر بازار، برندهای جدید فوق توانایی هدف گذاری بالاتر و فراتر، نگاه به آینده و تمرکز بر چشم انداز انسانی آینده در پاسخ به چالش های تجاری پیچیده تر را دارند.

با ارزش ترین برندهای چینی 2022

در شرایط فعلی «اوج انتشار» و «بی‌طرفی کربن»، صنعت خودروهای انرژی جدید به سرعت تحت استراتژی ملی توسعه یافته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، چین در سال ۲۰۲۱ به ۳٫۵۲۱ میلیون دستگاه در فروش خودروهای انرژی نو رسیده است که نسبت به سال گذشته ۱٫۶ برابر افزایش یافته است و برای هفت سال متوالی رتبه اول را در جهان کسب کرده است. حمایت قوی از سیاست های ملی فرصت های بی سابقه ای را برای صنعت خودروهای انرژی جدید به ارمغان آورده است و نسبت خودروهای انرژی جدید در بازار کلی خودروهای مصرفی نیز برخلاف روندها رشد کرده است. در بهترین برندهای چینی ۲۰۲۲، برندهای خودروهای انرژی جدید عملکرد فوق‌العاده‌ای از نظر رشد ارزش برند داشته‌اند. در میان آنها، BYD و NIO امسال به عنوان نیروهای جدید قدرتمند وارد رتبه بندی شدند و به ترتیب در رده های ۳۰ و ۴۳ با ارزش های ۱۲٫۴۲۳ میلیارد یوان و ۶٫۸۶۳ میلیارد یوآن قرار گرفتند.

 

گذشته از صنعت خودروهای انرژی جدید، کالاهای مصرفی نیز با بهینه سازی مستمر و ارتقاء ساختار مصرف در سال های اخیر دور جدیدی از رشد را تجربه کردند. ارزش برند Anta 36 درصد افزایش یافت و با سه پله صعود به رتبه هفدهم رسید.

 

روزگار همیشه چالش های جدیدی را به همراه دارد. “امروز، رقابت برند وارد نیمه دوم یک بازی غیرقابل پیش بینی شده است. برندها دیگر محدود به رقابت‌های معمولی در همان صنعت نیستند، بلکه به همان عرصه وارد می‌شوند و بر اساس زمان، توجه و پول محدود کاربران، در رقابت‌های میان میدانی شرکت می‌کنند.» جانسون گو، رئیس گروه مشاوره برند Omnicom و اینتربرند چین، گفت: «در مواجهه با چنین روندی، تغییرات تدریجی فقط می‌تواند برندها را از عقب ماندن از بازی باز دارد. برندها باید محدودیت‌های تفکر متعارف را بر اساس «مقوله» و «صنعت» کنار بگذارند و به نحوه رقابت صنعت با ذهنیت آرنا نگاه کنند. با انجام حرکات نمادین، برندها می توانند دائماً خود را زیر و رو کنند و اکوسیستم بازار را تغییر دهند تا تخیل کاربران آینده را به خود جلب کنند.

با ارزش ترین برندهای سال ۲۰۲۰

امروزه برندهایی از صنایع مختلف به تدریج وارد همان عرصه شده اند. برای مثال، هایر، هواوی و شیائومی که همگی نیازهای «زندگی خانگی» مردم را برآورده می‌کنند، در حال ساختن یک اکوسیستم کاملاً جدید و ارائه تجربه زندگی روزانه هوشمندتر و راحت‌تر برای رقابت در همان زمینه هستند. هر برند همچنین در حال شکستن مرزهای سنتی در تمرکز بر نیازهای مردم و گسترش بازوهای تجاری خود به عرصه های دیگر است. Ping An استراتژی موازی دوگانه “مالی جامع + مراقبت های بهداشتی” را ایجاد کرد و نام تجاری را به یک مشاور مالی، پزشک خانواده و مدیر مراقبت از سالمندان برای مشتریان تبدیل کرد تا نیازهای آنها را در همه زمینه ها از جمله مالی جامع و مراقبت های بهداشتی برآورده کنند.

 

اکو ژا، مدیر استراتژی Interbrand China، افزود: «برای اینکه شرکت‌ها به رشد پایدار دست یابند، باید در مفهوم Arena تجدید نظر کنند، تجربیات معنی‌داری از برند ارائه کنند، ارتباطات عاطفی با مخاطبان هدف ایجاد کنند و شناخت عمیقی از ارزش برند ایجاد کنند. سطح برای ایجاد مزایای تمایز نام تجاری پایدار تر، گسترش دامنه نام تجاری دسترسی داشته باشید و یک برند نمادین و عصر ساز ایجاد کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *