Attachment Styles in Children

آشنایی با روش های اندازه گیری سبک های دلبستگی کودکان

سبک های دلبستگی در کودکان قابل اندازه گیری است. بر اساس تحقیقات جدید ، سبک دلبستگی فرزند شما اکنون می تواند با استفاده از یک بازی رایانه ای تعیین شود و راه را برای اطلاعاتی باز کند که می تواند به درمان سلامت روان وی کمک کند.

  • یک ابزار جدید ارزیابی سبک دلبستگی کودک را آسان و سریع می کند
  • درک سبک دلبستگی کودک ممکن است به رفع مشکلات بهداشت روانی کمک کند
  • راه هایی وجود دارد که والدین می توانند سبک های دلبستگی ایمن را با فرزندان خود تقویت کنند

محققان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا دریافتند که School Attachment Monitor (SAM)  می تواند با استفاده از دستگاه ، سبک دلبستگی کودک را به طور دقیق اندازه گیری کند ، بر اساس کار داستان پیوست منچستر (MCAST) ، روشی است که توسط مدیران آموزش دیده برای جلب دلبستگی کودکان ۵ تا ۷ سال مورد استفاده قرار می گیرد.

با این حال ، بر خلاف MCAST ، SAM نیازی به مدیران برای تعیین یافته های خود ندارد. فقط یک لپ تاپ ، وب کم و یک تشک نمدی با عروسک هایی که سنسورهای هوشمند روی آنها نصب شده است.

“MCAST نمونه ای از این مورد است ، اما نشان داده شده است که با استفاده از سنسورهای مدرن ، تکنیک یادگیری ماشین و بینش های حاصل از تحقیقات تعامل انسان و رایانه ، برخی از اهداف اصلی ارزیابی MCAST بدون ارزیابی کنندگان آموزش دیده قابل دستیابی است.”

درک تحقیق

SAM توسط نرم افزار جدیدی ارائه می شود که با کودک تعامل دارد و با فعالیتهای گرم کردن شروع می شود تا کودکان را با این کار آشنا کند. بچه ها سپس با “عروسک های هوشمند” بازی می کنند در حالی که با یک داستان در رایانه ارتباط برقرار می کنند. در حین انجام این کار ، داده های مربوط به الگوهای دلبستگی آنها از طریق فیلمبرداری و حسگرهای حرکت در عروسک های هوشمند ثبت می شود.

برای تعیین اثربخشی SAM ، محققان ۱۳۰ کودک ۵ تا ۹ ساله را از مدارس ابتدایی به کار گرفتند.

یافته ها نشان می دهد که ابزار ما ، مدرسه پیوست مدرسه (SAM) ، می تواند سبکهای دلبستگی اصلی را که مدتهاست در تحقیقات دلبستگی شناخته شده است طبقه بندی کند ، یعنی ایمن و ناامن و طبقه بندیهای بیشتر در دلبستگی ناامن ، یعنی دلبستگی اجتنابی و دوسویه.

مقایسه رتبه های انسانی SAM و الگوریتم یادگیری ماشین بیش از ۸۰ درصد مطابقت را نشان داد.

سازماندهی شده در مقابل سبک های دلبستگی نامنظم

هلن ایگر ، دکتر ، روانپزشک کودک و بنیانگذار و مدیر ارشد پزشکی و علمی Little Otter ، می گوید که کودکان در اولین سالهای زندگی از طریق ارتباط با مراقبین اصلی ، سبک های دلبستگی را شکل می دهند.

“کیفیت رابطه کودک و سرپرست-حساسیت ، پاسخگویی-پایه و اساس روابط آینده و ارتباط با دیگران را ایجاد می کند. با این حال ، پیوست ثابت نیست. در حقیقت ، در حالی که سبک دلبستگی در دوران نوزادی سبک دلبستگی را در دوران کودکی بعدی به خوبی پیش بینی می کند ، اما سبک دلبستگی بزرگسالان را پیش بینی نمی کند. ”

کیفیت رابطه کودک و سرپرست-حساسیت ، پاسخگویی-پایه و اساس روابط آینده و ارتباط با دیگران را ایجاد می کند. با این حال ، پیوست ثابت نیست. در واقع ، در حالی که سبک دلبستگی در دوران نوزادی سبک دلبستگی را در دوران کودکی بعدی به خوبی پیش بینی می کند ، سبک دلبستگی بزرگسالان را پیش بینی نمی کند.

در زیر انواع اصلی سبک های دلبستگی وجود دارد:

امن: توانایی ایجاد روابط امن و محبت آمیز با دیگران.

سبکهای دلبستگی ناایمن یک اصطلاح چتر برای دو سبک زیر است:

اجتنابی: دلبستگی ناایمن بر اساس ترس از رها شدن و صمیمیت.

ترس-اجتنابی: ترکیبی از دو سبک اضطرابی و اجتنابی.

روکسبی توضیح می دهد که نمایش های دلبستگی سازمان یافته شامل هر دو سبک دلبستگی ایمن و ناامن است. در مقابل ، او می گوید دلبستگی نامنظم یکی از مواردی است که رفتار دلبستگی کودک آنقدر به هم می ریزد که هیچ گونه تسلطی قابل تشخیص بر هیچ استراتژی تضمینی نشان نمی دهد.

دکتر روکسبی می گوید: “دلبستگی نامنظم برای تحقیقات دلبستگی و برای تحقیق در مورد سلامت و رفاه کودکان و خانواده ها مهم است ، زیرا ما در مورد ارتباطات مهم بین بی نظمی دلبستگی و آسیب شناسی روانی چه در دوران کودکی و چه در مراحل بعدی زندگی می دانیم.”

ایگر معتقد است که دلبستگی نامنظم با افزایش خطر اختلال در اختلالات سلامت روانی همراه است. “[امکان] غربالگری در سطح جمعیت ، به ویژه با یک مجوز معتبریک ابزار مقیاس پذیر مانند مانیتور پیوست مدرسه که در این مقاله توضیح داده شده است ، می تواند راهی مناسب برای غربالگری کودکان خردسال از نظر مشکلات روانی در مدرسه باشد. ”

در مقاله بعد خواهیم خواندکه چرا دانستن سبک دلبستگی کودک مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *